باطری ماشین زامیاد Z24

باطری ماشین زامیاد Z24

باطری ماشین زامیاد Z24

مشخصات فنی خودرو زامیاد Z24

نوع موتور

بنزین سوز

تعداد سیلندر و تعداد سوپاپ

۴ سیلندر و ۸ سوپاپ

حجم موتور CC

۲۳۷۸

نوع گیربکس

۴ دنده دستی

حداکثر توان موتور

۱۰۰ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه

حداكثر گشتاور 

۱۹۰ نیوتون متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه

معرفی خودرو زامیاد Z24

تاریخ حضور نیسان زامیاد در ایران به بیش از ۴ دهه می‌رسد و هوادارانش نسبت به توانایی‌های خارق‌العاده آن افتخار می‌کنند؛ خودرویی که به صورت استاندارد ۲٫۲ تن بار حمل می‌کند ولی به‌صورت غیر استاندارد رکورد بیش از ۳ تن نیز دارد! درحالیکه اغلب وانت‌های باری موجود در کشورمان، توانایی حمل باری در حدود یک تن را دارند. زامیاد همیشه به خاطر بحث ایمنی بدنه، مصرف سوخت و آلایندگی تحت فشارهایی بوده است. با این حال شرکت سازنده طی سال‌های اخیر تغییراتی روی آن اعمال کرده ولی این تغییرات هنوز هم به لحاظ فنی چندان نظر کارشناسان را جلب نمی‌کند؛ اما از سویی دیگر زامیاد Z24‌ از نظر قیمت و کارهایی که از او سر می‌زند حقیقتاً بی‌رقیب است و جایگزین کردن این خودرو با نمونه‌های امروزی، حتما بخشی عمده‌ای از نیروی کار شاغل با آن را آزار خواهد داد.(باطری ماشین زامیاد Z24)

نیسان آبی متولد دهه ۷۰ میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری ۱۴۰) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران هم‌زمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه ۵۰ شمسی نیز اولین نسخه‌های مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد. در اواسط دهه ۶۰ شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستین‌بار پیشرانه Z24 داتسون ۷۲۰ را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا ۲۴ آن‌را به بازار فرستاد. در اواخر دهه ۷۰ شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا ۲۴ به زامیاد Z24 تغییر کرد. (باطری ماشین زامیاد Z24) مهم‌ترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا ۲۴ ، در حذف پیشرانه ژاپنی‌اش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش به‌صرفه نمی‌شد.

بیشتر بدانیم

تولید نیسان آبی از اواخر دهه ۷۰ شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه ۸۰ شمسی، اضافه‌شدن ترمز ABS و EBD، اضافه‌شدن پیشرانه ۲٫۸ لیتری برای مدل دیزلی، اضافه‌شدن پیشرانه ۲٫۴ لیتری برای مدل دوگانه‌سوز، تغییر میل‌فرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف. زامیاد از سال ۹۵ مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یک‌تکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسان‌های سابق داشت. از زمستان ۹۸ نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدل‌های ۹۸ نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو۵ هستند درحالیکه پیشرانه مدل‌های ۹۵ آن از نوع یورو۳ بود.

آمپرهای مناسب باتری ماشین زامیاد Z24

باتری 70 آمپر واریان صبا باتری-اول باطری

باتری اتمی ۷۰ آمپر واریان صبا باتری

قیمت باتری اتمی 70 آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی ۷۰ آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی 70 آمپر سوزوکی

باتری اتمی ۷۰ آمپر سوزوکی

باتری 70 آمپری دلکور-اول باطری

باتری ۷۰ آمپر اتمی دلکور

باتری اتمی 74 آمپر واریان صبا باتری

باتری اتمی ۷۴ آمپر واریان صبا باتری

باتری اتمی 74 آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی ۷۴ آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی 74 آمپر سوزوکی

باتری اتمی ۷۴ آمپر سوزوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.