باطری ماشین سمند دنا

باتری ماشین سمند دنا

مشخصات فنی خودرو سمند دنا

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر در ساعت

تعداد سیلندر و تعداد سوپاپ

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور CC

۱۶۴۵

نوع گیربکس

۵ دنده دستی

حداکثر توان موتور

۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه

حداكثر گشتاور 

۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

معرفی خودروی سمند دنا

سمند دنا یک خودروی به‌اصطلاح ایرانی است که در ساخت آن از پلت فرم سمند استفاده‌شده است. این خودرو در سال ۱۳۹۳ و پس از فراز و نشیب‌های فراوان به‌عنوان سومین خودروی ملی شرکت ایران‌خودرو به بازار عرضه شد. طبق اعلام شرکت ایران‌خودرو در ابتدا قرار بر این بود که دنا جایگزین خودروهایی همچون ۴۰۵، سمند و پژو پارس شود.

اما پس از تولید آن، در کمال تعجب شاهد بودیم که دنا به‌عنوان خودرویی مستقل در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار گرفت و سایر سدان‌های نام‌برده نیز، همچنان به تولید خود ادامه دادند.

طراحی ظاهری، امکانات رفاهی و شرایط بسیار مناسب فروش این خودرو باعث شد. تا از همان ابتدا، خریداران زیادی را به‌سوی خود جذب نماید. شرکت ایران‌خودرو هم‌اکنون علاوه بر تولید این خودرو دو مدل دنا پلاس و دنا پلاس توربو را نیز به بازار عرضه می‌کند. که علاوه بر قیمت از تجهیزات بیشتری نیز نسبت به نمونه اولیه برخوردارند.

بررسی خودرو دنا

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که دنا درواقع همان سمند فیس‌لیفت شده است . که تغییرات ایجادشده در نمای داخلی و ظاهری آن باعث شده تا نسبت به سایر سدان‌های ارزان‌ قیمت بازار کمی جذاب‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد.

البته ناگفته نماند که در طراحی ظاهری و داخلی این خودرو ضعف‌های بسیاری نیز به چشم می‌خورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به  مکان قرارگیری ستون A و عدم هماهنگی نمای پشتی خورو با سایر بخش‌ها اشاره کرد.

پیشرانه استفاده‌ شده در این خودرو همان پیشرانه نام‌ آشنای EF7 است که توان تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه EF7 نسبت به پیشرانه‌ای همچون XU7 که در پژو ۴۰۵ یا سمند SE به‌کار رفته از استهلاک و آلایندگی کمتری برخوردار است، اما متأسفانه شتاب و چالاکی کم آن می‌تواند برای علاقه‌مندان به رانندگی‌های پرهیجان بسیار آزاردهنده باشد.باطری ماشین سمند دنا

یکی دیگر از ضعف‌هایی که در بخش فنی این خودرو به چشم می‌خورد. گیربکس ۵ سرعته دستی آن است که هماهنگی بسیار کمی با پیشرانه خودرو داشته و درواقع نسبت به پیشرانه EF7 کمی قدیمی به نظر می‌رسد. طبق ادعای شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی دنا در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷٫۸ لیتر است، اما در عمل مصرف ترکیبی این خودرو هیچ‌گاه به عددی کمتر از ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نخواهد رسید.
درنهایت با در نظر گرفتن تمامی نقاط مثبت و منفی این خودرو می‌توان گفت؛ دنا در رنج قیمتی خود سدانی نسبتاً مدرن و کم استهلاک به‌حساب می‌آید که شاید از ضعف‌هایی نیز برخوردار باشد، اما می‌تواند نیازهای روزمره یک خانواده کم‌جمعیت را به‌ راحتی برطرف نماید.

آمپرهای مناسب باطری ماشین سمند دنا

باتری 66 آمپری واریان صبا-اول باطری

باتری اتمی ۶۶ آمپر واریان صبا باتری

نصب رایگان باتری اتمی 60 آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی ۶۶ آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی 60 آمپر سوزوکی-اول باطری

باتری اتمی ۶۶ آمپر سوزوکی

باتری 66 آمپر اتمی دلکور

باتری ۶۶ آمپر اتمی دلکور

باتری اتمی 74 آمپر واریان صبا باتری

باتری اتمی ۷۴ آمپر واریان صبا باتری

باتری اتمی 74 آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی ۷۴ آمپر اوربیتال وان

باتری اتمی 74 آمپر سوزوکی

باتری اتمی ۷۴ آمپر سوزوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.