مخترعین لاستیک در دنیا چه کسانی بودنند؟؟؟؟

مخترعین لاستیک در دنیا چه کسانی بودنند؟؟؟؟ - رایا مارکت

مخترعین لاستیک در جهان

مخترعین لاستیک – بیایید ۵۰۰ سال سریع به سال ۱۸۳۹ عقب برگردیم، هنگامی که شخصی به نام چارلز گودیر (این نام خانوادگی ممکن است به نظر آشنا برسد) روشی را برای جوشاندن لاستیک ابداع کرد ،که با این اختراع  لاستیک برای بهتر شدن تغییر کرد. لاستیک آتشفشانی آن را به ماده ای تبدیل می کند که از دوام بیشتری برخوردار است ، می تواند به شکل ثابت درآید و می تواند تغییر شکل داده ، یا خم شود و سپس به شکل اصلی خود بازگردد. به عبارت دیگر ، این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به چرخ سخت بود.

در سال ۱۸۴۵ در عرض چند هفته از یکدیگر مخترع انگلیسی توماس هانکاک و مخترع و کارآفرین آمریکایی چارلز گودیر حق اختراع برای جوشاندن لاستیک را دریافت کردند. ولکانیزاسیون که از خدای آتش رومی نامگذاری شده است ، “یک فرآیند شیمیایی برای تبدیل لاستیک طبیعی یا پلیمرهای مربوطه به مواد با دوام‌تر با افزودن گوگرد است … مواد آتشفشانی چسبندگی کمتری دارند و دارای خواص مکانیکی برتر هستند”

مادر اختراع در سال ۱۸۸۸ 

بزودی پس از ثبت اختراع‌های گودیر و هانکاک ، در سال ۱۸۴۷ رابرت ویلیام تامپسون مخترع اسکاتلندی ، یک تایر پنوماتیک جامد را ثبت کرد که از لاستیک و هوای بسته برای کاهش لرزش استفاده می کند. بعلت اینکه بسیار گران بود، طراحی او هرگز تولید نشد.

در سال ۱۸۸۸ هرچند ، هنگامی که یکی دیگر از اسکاتلندی ها شخصی به نام جان دونلوپ (نام خانوادگی آشنا دیگر) ، که دوست داشت پسر جوانش دوچرخه سواری راحت‌تری انجام دهد ، اولین لاستیک پنوماتیک یا نگهدارنده هوا را اختراع کرد. به طور هم زمان ، صنعت خودرو در همین زمان متولد شد. لاستیکی تولید کرد که سوار شدن به سه‌چرخ سه‌بعدی فرزندش را در خیابان های ناهموار بلفاست آسان می‌کرد. تصمیم گرفت با استفاده از سه چرخه خود با لاستیک های ساخته شده از بوم که با لاستیک چسبانده شده است ، سه‌چرخه سواری را برای فرزندش راحت‌تر کند. همانطور که احتمالاً با نام خانوادگی او حدس زده اید ، لاستیک های Dunlop بسیار موفق‌تر از Thompson بود. اگرچه حق ثبت اختراع بعدی او در سال ۱۸۹۲ باطل شد (تامپسون ، او را  دفتر ثبت اختراع کتک زده بود) اما به دلیل موفقیت در مسابقه دوچرخه سوار ویلی هیوم ، به سرعت اختراع لاستیک‌های او به ثبت رسید.

 

 

 

 

در اینجا نام دیگری وجود دارد که ممکن است تشخیص دهید: André Michelin در سال ۱۸۹۵، اگرچه برخی ادعاها در مورد مخترعان انگلیسی در سال ۱۸۹۰ وجود دارد، اما اولین لاستیک پنوماتیک قابل جدا شدن معمولاً به ادوارد میشلین (سومین مخترع ما با نام قابل شناسایی) تعلق می گیرد که نسخه خود را برای دوچرخه در سال ۱۸۹۱ به ثبت رساند. او و برادرش ادوارد برای اولین بار از لاستیک های پنوماتیک در کالسکه بدون اسب استفاده کردند. در اکثر موارد به عنوان خودرو شناخته می‌شود. اگرچه گودیر ورشکسته درگذشت، شرکتی با نام او،گودیر تایر و لاستیک در سال ۱۸۹۸ در آکرون اوه تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت تا به امروز در آکرون باقی مانده است.

 

مخترعین لاستیک در دهه ۱۹۰۰

دهه ۱۹۰۰ طبق ThoughtCo ، “در سال ۱۹۰۳- P.W. Litchfield از شرکت تایرهای گودیر اولین لاستیک بدون لوله را به ثبت رساند، با این حال تا سال ۱۹۵۴ هرگز از آن بهره‌برداری تجاری نشد. در سال ۱۹۰۴- Continental Tire آلمان اولین کسی بود که الگوی آج را روی لاستیک معرفی کرد. لاستیک های شیاردار برای کمک به کشش در شرایط لغزنده از سال ۱۹۵۸ توسط شرکت Goodyear Tire به وجود آمد. رینگ‌های قابل نصب معرفی شد که به رانندگان امکان می‌داد فلت‌های خود را تعمیر کنند. در سال ۱۹۰۸- فرانک سایبرلینگ لاستیک های شیاردار را با کشش جاده بهبود یافته اختراع کرد.

BIAS PLY CONSTRUCTION در دهه ۱۹۱۰- مهندسی و ساخت لاستیک برای استفاده از ورق های مواد بند نخی، برش خورده از زاویه (“بر روی بایاس”)، لایه‌لایه و به صورت لاستیک ورقه‌ای شکل گرفت. بنابراین “تایر لاستیک بایاس” متولد شد، که حداقل تا دهه ۱۹۶۰ در ایالات متحده استاندارد صنعت باقی ماند. شرکت بی اف گودریچ با افزودن کربن به لاستیک، لاستیک‌هایی با عمر طولانی‌تر اختراع کرد. و در سال ۱۹۳۷ ، گودریچ اولین لاستیک مصنوعی را از ماده ثبت شده به نام “Chemigum” تولید کرد.

 

اقدامات شرکت تایرهای میشلین

در سال ۱۹۴۶، میشلین لاستیک رادیال را تولید کرد. که بسیار بهتر از لاستیک بایاس پلی ساخته شده قبل از آن بود. اگرچه استفاده از فن‌آوری تایر شعاعی به سرعت در سراسر اروپا و آسیا گسترش یافت (دارای هندلینگ برتر و صرفه جویی در مصرف سوخت) ، اما در ایالات متحده مدتی طول کشید. ساخت رادیویی مانند بسیاری دیگر از فن‌آوری‌های تایر ، تایر شعاعی در ابتدا در اوایل عمر صنعت تایر تولید شد ، اما ترکیبی از طراحی ضعیف ، عدم دانش فنی در تولید و عدم یافتن بازار منجر به عدم موفقیت شد.

در سال ۱۹۴۸ ، شرکت تایرهای میشلین اولین لاستیک شعاعی تسمه‌ای استیل را که در بازار موجود بود تولید کرد ، به این دلیل که سیم‌های لاستیک در زاویه ۹۰ درجه (شعاعی) نسبت به چرخ قرار گرفتند، نامگذاری شد. این شعاعی میشلین ایکس در یک سیتروئن فرانسوی ، یک شرکت اتومبیل‌سازی که میشلین در آن زمان مالک آن بود، مورد استفاده قرار گرفت. تنها در سال ۱۹۶۸ بود که نشریه حمایت از مصرف‌کننده ، Consumer Reports، دو جایگاه برتر خود را به تایرهای شعاعی اعطا کرد. لاستیک های شعاعی برای تمام اهداف عملی، در اروپا اختراع شد و در آنجا محبوبیت زیادی پیدا کرد. مخترعین لاستیک رادیال قول عمر طولانی‌تر، استفاده بهتر و بهبود مصرف سوخت را می‌دادند.

دیگر شرکت‌های تولید لاستیک در اروپا و ژاپن شروع به تولید آنها کردند و با گسترش شرکت‌های خودروسازی در آن قاره ها، این لاستیک را بکار گرفتند. اما در ایالات متحده مقاومت شد، زیرا شرکت‌های تایر آمریکایی در سرمایه‌گذاری در تجهیزات گران قیمت برای ایجاد تغییر مردد بودند. شرکت‌های اتومبیل‌سازی آمریکایی ، با تصور اینکه نیاز به مهندسی مجدد سیستم‌های تعلیق خود دارند ، لاستیک رادیال را به دلیل “بسیار خشن” برای وسایل نقلیه خود رد کردند. این مجله عمر طولانی‌تر، افزایش ایمنی ، کاربری را ذکر کرد و خاطر نشان کرد که در طولانی مدت ، هزینه‌های کار با رادیال بسیار کمتر از لاستیک‌های بایاس است، که باید مرتباً تعویض شوند (دانشکده تجارت هاروارد). پس از شروع کند، تایر رادیال در حال حاضر ۱۰۰٪ سهم بازار را دارد.

مخترعین لاستیک – لاستیک های Falt Run در دهه ۱۹۸۰ ساخته شده‌اند تا به راننده در حفظ سرعت ثابت رانندگی و جلوگیری از حوادث ناشی از کاهش چشمگیر فشار هوا کمک کنند. دهه ۲۰۰۰- از سال ۲۰۰۷ ، همه وسایل نقلیه باید به سیستم‌های نظارت بر فشار تایر مجهز شوند. پس از فراخوان گسترده Firestone در دهه ۱۹۹۰ ، كنگره آمریكا استفاده از TPMS را برای استفاده در وسایل نقلیه مسافری موظف كرد تا به رانندگان در مورد لاستیك‌های باد نشده كمك كند. آینده اگر به طراحان Hankook اعتقاد داشته باشید ، آینده یک تایر بدون هوا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.