معرفی خودرو  پورشه باکسترS

باکسترS – پورشه اولین سری خودرو های موتور تخت کوپه و اسپرت خود را تحت عنوان باکستر و کیمن در سال 1993 و در اتوشو دیترویت به نمایش گذاشت. باکستر در سال 1996 برای اولین بار در آلمان به فروش رفت و کیمن نیز در سال 2005 عرضه شد. هدف از ارائه این خودرو ها توسط پورشه ، جلب جوانان و عاشقان سرعت و درگ بود. ویژگی که کایمن و باکستر را از سایر خودرو های طراحی شده توسط شرکت پورشه مطرح آلمانی متمایز می کرد ، نوع موتور به کار رفته در آن ها بود.

پورشه برای نخستین بار از موتور های 6 سیلندره با آرایش تخت سیلندر ها در این دو مدل استفاده کرد که تاثیر تحسین بر انگیزی بر روی شتاب و سرعت خودرو داشت. باکستر در ایران تا سال 2013 وارد می شد ولی بعد از ممانعت واردات خودرو های بالای 2500 سی سی در سال 92 دیگر نتوانست وارد ایران شود. نسل 2017 این آلمانی تبار با تغییر اساسی در موتور و ویژگی های فنی توانسته مجوز ورود به ایران را کسب کند.

بررسی خودرو پورشه باکستر S

پورشه باکستر 2017 خودرویی تیز پا ، جنگ جو و سوپر اسپرت است که نسبت به نسل قبل سریع تر ، کم مصرف تر ، سبک تر و در این حال قویتر شده است تا به یک سوپر اسپرت اقتصادی و هیجان انگیز تبدیل شود.
پورشه باکستر S 2017 از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندره توربو شارژ شده با 350 اسب بخار قدرت در 6500 دور و گشتاور 420 نیوتن متر در 4500 دور بهره می برد. حداکثر سرعت باکستر S با موتور 2.5 لیتری اش به 285 کیلومتر در ساعت می رسد. شتاب 0 تا 100 km/h باکستر S بدون کیت 4.6 ثانیه است و با کیت اسپرت Chrono به 4.4 ثانیه کاهش میابد. باکستر S همچون باکستر دیفرانسیل عقب است و از دو مدل گیربکس 6 سرعته و 7 سرعته (PDK) دستی بهره می برد.

مصرف سوخت ترکیبی مدل معمولی باکستر در 100 کیلومتر 8.1 لیتر است و در مدل PDK به 7.3 لیتر می رسد. گنجایش باک باکستر S نسبت به باکستر بیشتر شده و به 64 لیتر می رسد که با افزایش مصرف سوخت نسبت به باکستر کاملاً منطقی به نظر می رسد.