معرفی خودروی بنز C230

بنز C230 -نسل دوم C کلاس که با احتساب مدل دوست‌داشتنی 190E به نوعی سومین محصول در بخش سدان‌های جمع‌وجور بنز محسوب می‌شود. از جولای 2000 تا دسامبر 2006 (با مدل2007) در آلمان و برزیل تولید و بصورت CKD در کشورهای هند، مالزی، تایلند، ویتنام و اندونزی در مدل‌های سدان، استیشن‌واگن و کوپه مونتاژ شد.

بیش از 15 مدل پیشرانه از 1.8 لیتری تنفس طبیعی تا 5.4 لیتری هشت سیلندر آ‌ام‌گ بنزینی و 2.1 الی 3 لیتری دیزل در کنار سه جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک و تریم‌های کلاسیک، الگانس، آوانگارد، اسپرت ادیشن و آ‌ام‌گ به راحتی هر سلیقه و بودجه‌ای را جوابگو است.

در سال 2005 و با باز شدن واردات، اتاق W203 نیز که پیشتر در سال 2003 در لباس پلیس ایران نیز مورد استفاده قرار گرفت در کنار مدل‌های دیگر بنز، ب‌ام‌و و تویوتا از اولین مسافران کشور بودند و به سرعت جای خود را در بازار تشنه ایران پیدا کردند و اکنون بعد از بیش از ده سال هنوز هم از بازار مناسبی برای فروش برخوردارند.

طراحی خودروی بنز C 230

در نگاه اول با توجه به گذشت سال‌ها از عرضه آن، تفاوت‌های فاحشی با طراحی روز دنیا و خصوصاً مرسدس‌بنز دیده می‌شود. اما در آن روی سکه اصالت طراحی آلمانی در آن به مراتب فراتر از خودروهای امروزی است؛ و حتی در تاریکی هر فرد غیر خودرویی هم بنز بودن آن را به راحتی تشخیص می‌دهد. در ظاهر، دارای خطوط کاملاً هماهنگ و محافظه‌کارانه بوده و بخش جلو و چراغ‌های آن کاملاً چشم‌نواز و هماهنگ طراحی شده؛ و نمای عقب آن نیز با نگاهی کلی به Sکلاس زمان خود بنا شده که در کل مخالفان کمی دارد.

مدل اسپرت ادیشن در ظاهر با رینگ‌های جذاب‌تر و اگزوز اسپرت و با برخی تغییرات در نشان‌دهنده‌ها، فرمان، دنده و کنترل صندلی‌های متفاوت عرضه شده و از تجهیزات کامل و مناسبی از جمله صندلی‌هایی با روکش چرم طبیعی و برقی، کامپیوتر سفر، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، جعبه‌دنده هفت سرعته سه حالته، کنترل اتوماتیک چراغ‌ها و برف پاک‌کن، کنترل هرزگردی، صندوق پران، حسگرهای جلو و عقب، کپسول اطفا حریق، سانروف و پرده برقی عقب برخوردار است.