معرفی خودروی سابرینا سدان

سابرینا سدان در حقیقت یکی از محصولات شرکت BAIC چین است و با پیشرانه‌های 1.3 و 1.5 لیتری عرضه شده که همگی آن‌ها پیشرانه‌های میتسوبیشی هستند. دیار خودرو برای بازار داخل تنها پیشرانه 1.5 لیتری را انتخاب کرده که در این مدل سابرینا به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه مجهز شده و می‌تواند حداکثر 112 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 143 نیوتن‌متر در 4300 دور در دقیقه تولید کند. این خودرو که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است به کمک گیربکس خودکاری که روی آن نصب شده در هر 100 کیلومتر به 7.1 لیتر سوخت نیاز دارد که شاید بگویید برای یک خودرویی با پیشرانه 1.5 لیتری کمی زیاد به نظر می‌رسد.

از نظر ظاهر نیز اگرچه سابرینا در مقایسه با دیگر هم‌وطنی‌های خود نمره نسبتا خوبی می‌گیرد اما کاملا واضح است که این خودرو (مخصوصا مدل هاچ‌بک) کپی مرسدس‌بنز کلاس B مدل 2009 است و طراحی جلو، عقب و خطوط کناری پرواضح از روی کلاس B برداشته شده است.

بررسی خودروی سابرینا سدان

متاسفانه مشخص نیست که این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران قدم می‌گذارد اما احتمالا تجهیزاتی مانند سانروف، چراغ‌های مه‌شکن جلو، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش، سنسور پارک و ترمزهای ABS، EBD و BA روی این خودرو نصب شده‌اند.

سابرینا به لطف دو ویژگی مهمش، بازار خوبی در چین پیدا کرد. اول اینکه بایک، ظاهرش را شبیه نسل اول مرسدس B-class طراحی کرده بود. البته این کار بدون مجوز آلمانی‌ها نبود چراکه این دو شرکت بعد از تاسیس جوینت‌ونچر Beijing Benz در سال 2005، عملا شراکت رسمی‌شان را آغاز کرده بودند. دومین ویژگی خوب سابرینا، به پلتفرمش برمی‌گردد. این پلتفرم را بایک از میتسوبیشی گرفته بود و قبلا هم برای میتسوبیشی کلت مدل 2004 و همچنین اسمارت فور4 نسل اول (اتاق w454) امتحانش را پس داده بود.