معرفی خودرو نیسان رونیز

نیسان رونیز یک شاسی بلند کامپکت است که نسل اول آن در سال 1999 معرفی شد و در سال 2005، نسل دوم آن پا به عرصه وجود نهاد. البته نام RONIZ در واقع نیسان Xterra است و مدل عرضه شده در ایران، تفاوت‌های اندکی با مدل اصلی آن دارد. NISSAN RONIZ از سال 1382 در بازار ایران و توسط پارس خودرو عرضه شد و تا سال 1389 هم این روند ادامه یافت.

رونیز از نظر ظاهری خودرو چندان جذابی نیست و از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی هم عملکرد چندان خوبی ندارد. بنابراین برای خرید یک RONIZ باید دلایل محکمی وجود داشته باشد و آن هم قوای محرکه قدرتمند و توانایی‌های آفرود بالا است که مشتریان را برای خرید رونیز راضی می‌کند.

بررسی خودرو NISSAN RONIZ

البته این نوع خودروها همواره خریداران خاص خود را دارند و باید علاقه خاصی در شما برای آن وجود داشته باشد. مثلا اگر به دنبال یک خودرو نسبتا ارزان قیمت برای آفرود هستید، رونیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. رونیز علاوه بر شکل عجیب چراغ‌ها، ویژگی‌های خاص دیگری هم دارد از جمله محل قرارگیری دستگیره درهای عقب که بر روی ستون C قرار گرفته‌اند. بدون شک دلیل NISSAN برای این جانمایی، حفظ ابعاد کوچک درهای عقب است.

موتور به کار رفته در NISSAN RONIZ حجمی معادل 2.4 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 160 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های عقب، یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که با جعبه دنده کمکی همراه شده است. این جعبه دنده کمکی به رونیز کمک می‌کند در مسیرهای صعب‌العبور راحت‌تر حرکت‌ کند. رونیز عملکرد آفرود خوبی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق در کنار ویژگی‌های فنی دیگر، آن را به یک گزینه ایده‌آل برای آفرود تبدیل می‌کند.