معرفی خودرو نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ ؛شرکت پارس خودرو در اوایل دهه 80 شمسی اقدام به مونتاژ نسل اول نیسان فرانتیر با کد D22 کرد که در ایران با نام نیسان پیکاپ شناخته می‌شود. این خودرو در مدل‌های تک و دو کابین به بازار عرضه شد و پارس خودرو بعد از حدود یک دهه از عرضه، نمونه فیس لیفت آن را نیز روانه بازار کرد.Nissan Frontier(پیکاپ) با وجود قیمت بالا و عدم برخورداری از امکانات یا توانایی‌های قابل توجه توانست فروش مناسبی را در بازار کشورمان تجربه کند، البته اشتیاق فراون سازمان‌های دولتی و شرکت‌های نفتی برای خریداری Nissan Frontier(پیکاپ) سهم بزرگی در این میزان از فروش ایفا نمود. Nissan Frontier(پیکاپ) با پیشرانه 2.4 لیتری در بازار ایران عرضه گردید و در سال 1389 نیز تولید آن متوقف شد.

بررسی خودرو Nissan Frontier(پیکاپ)

نسل اول نیسان فرانتیر یا همان نیسان پیکاپ خودمان در سال 1997 روانه بازار جهانی شده است، بنابراین با یک طراحی کاملا از مد افتاده و قدیمی مواجه هستیم و حتی فیس لیفت پارس خودرو نیز نتوانست آن طور که باید در افزایش جذابیت‌های Nissan Frontier(پیکاپ) موثر باشد. در داخل کابین Nissan Frontier(پیکاپ) اوضاع کمی وخیم‌تر هم می‌شود. استفاده گسترده از پلاستیک خشک بی کیفیت در کنار رنگ خاکستری اغلب اجزای کابین به هیچ وجه نمی‌تواند رضایت بخش باشد.

Nissan Frontier(پیکاپ) با پیشرانه‌های متنوعی در بازارهای جهانی قابل سفارش بود، اما نمونه عرضه شده در بازار ایران به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری مجهز شده است که می‌تواند 150 اسب‌بخار قدرت و 208 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. یک گیربکس 5 سرعته دستی با همراهی گیربکس کمکی سه دنده، وظیفه انتقال نیرو پیشرانه خودرو به هر چهار چرخ را برعهده دارد. شتاب 0 تا 100 Nissan Frontier(پیکاپ) چیزی در حدود 13 ثانیه است که نسبت به وزن 1690 کیلوگرمی این خودرو و پیشرانه نسبتا ضعیف آن عدد مناسبی به نظر می‌رسد. مصرف ترکیبی این خودرو هم 11.2 لیتر اعلام شده است که البته در شرایط واقعی تا 14 لیتر هم افزایش می‌یابد.