معرفی خودروی هیوندا i30

هیوندا i30

نسل جدید هیوندای i30 هاچبک هنوز وارد بازار ایران نشده و اکثر مدل‏های صفر کیلومتر آن 2012 است. از رقبای این خودرو می توان به مزدا3 هاچ‏بک و تویوتا یاریس هاچ‏بک اشاره کرد. یکی از معایب i30 خشک‏ بودن فنربندی و تعلیق آن است که هنگام رانندگی با آن کاملا مشخص است.

هندلینگ فوق العاده و فرمان‏پذیری بالای هیوندای i30 از مزایایش بوده که حس یک خودروی اسپرت را به راننده منتقل می کند. طراحی داخلی و خارجی زیبا و جوان پسند i30 هیوندای باعث گرم شدن بازار این خودرو شده است. گیربکس در تعویض دنده مقداری کند عمل کرده به همین دلیل 1 ثانیه نسبت به رقیب خود، مزدا 3 هاچ بک عقب‏تر است.

مشخصات خودروی ٰهیوندا i30

طراحی و ساخت هیوندای i30 در اروپا انجام شده و متناسب با سلیقه آنهاست. روانه شدن این خودرو در سال 2007، نشان داد که هیوندای i30 در زمینه خاصی منحصر بفرد نیست؛ اما طراحی، مهندسی و کیفیت این خودرو استانداردهایی را داراست که تا آن موقع در خودروهای هیوندایی موجود نبود.

از آن بهتر این بود که قیمت هیوندای i30 همچنان رقابتی باقی مانده و یک پکیج گارانتی برای آن دسته از مشتریان ارزش طلب هیوندایی اضافه شده بود. طراحی هیوندای i30 بصورت خاص برای بازار اروپا و در کشور آلمان انجام شده است. این طراحی در مقابل رهبران این کلاس مانند گلف فلکس واگن و فورد فوکس قرار میگیرد.

همانند این دو خودرو و بر خلاف خودروهای دیگر این بخش، هیوندای i30 از یک سیستم تعلیق کاملا مستقل یا از یک ورژن آن بهره میبرد. فنرهای مستقل، رانندگی نرم تر و هندلینگ آرام تری را ارائه میکنند. مشخصات استاندارد هیوندا آی 30 شامل رینگ های 15 اینچی، چراغ های مه شکن جلو و رنگ بدنه برای دستگیره های درها و آینه هاست. این بدان معنا است که هیچ هیوندای i30 خروجی از کارخانه مانند ماشینهای داد و ستدی در بازار نیست؛ و این مساله یک نکته مثبت برای این خودرو است.