معرفی خودرو ولوو C300

ولوو C300 – سی کلاس هم به‌خوبی در مرز بین زیبایی و خودستایی قدم برمی‌دارد. درحالی‌که بسیاری از خودروهایی که در تست‌ها حاضر می‌شوند از آپشن جلوپنجره‌ی کروم اضافه بهره می‌برند، اما این خودروها اصلاً زرق‌وبرق دار به نظر نمی‌رسند. رینگ‌های 18 اینچی و دیگر جزئیات زیبای نمای بیرونی خودرو کمک می‌کنند تا C کلاس کوپه یک خودروی ناب باقی بماند.

از تمام زوایا این کوپه صاف و صیقلی به نظر می‌رسد و به آسانی در بین خودروهای بزرگ و گران‌قیمت بنز قرار می‌گیرد. C کلاس به‌هیچ‌وجه طراحی درجه‌دو یا ارزان‌قیمتی در داخل کابین ندارد. زبان طراحی داخل کابین جدید مرسدس در میان بهترین‌های بازار جای دارد. دریچه‌های تهویه‌ی کروی مرسدس امروزه در اکثر مدل‌های این خودروساز دیده می‌شود و سیستم صوتی برمستر با بلندگوهای خاص خود نیز نمایی دل‌نشین به وجود آورده‌اند.

C300 کوپه توسط پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 2 لیتری نیرورسانی می‌شود که به مدد توربوشارژر قادر به تولید 240 اسب بخار قدرت و 370 نیوتون متر گشتاور است. این همان پیشرانه‌ای است که در نمونه‌ی سدان یافت می‌شود. ذکر این نکته مهم است که پیشرانه‌ی یاد شده به اندازه‌ی پیشرانه‌ی 6 سیلندر نسل قبل گشتاور تولید می‌کند و نیازی به گفتن نیست که این گشتاور از دورهای موتور پایین‌تری در دسترس قرار دارد. در عمل، پیشرانه‌ی توربوی 2 لیتری در بزرگراه‌ها پرقدرت ظاهر می‌شود و ما به راحتی در زمانی کوتاه به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت دست‌یافتیم. مرسدس می‌گوید که C کلاس کوپه زیر 6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.