معرفی خودرو پاژرو

پاژرو هایی که بین سال 2007 تا 2014 تولید شدند تقریبا طراحی یکسانی دارند. با توجه به اینکه پاژرو خودرویی است که بیشتر مورد توجه آفرود سواران قرار می‌گیرد، بنابراین طراحی پر زرق و برقی ندارد. اندازه بزرگ چراغ‌های جلو به همراه یک جلو پنجره کرومی رنگ را در این خودرو می‌توان دید. طراحی نماهای کناری و پشتی نیز به خوبی صورت گرفته است. طراحی پاژرو به گونه‌ای است که اصالت خود را در نسل‌های مختلف حفظ کرده و ایراد خاصی نمی‌توان به طراحی آن وارد کرد. برای کاهش هزینه‌ها، در ساخت کابین هم از متریال پلاستیک استفاده شده است که کیفیت نسبتا مطلوبی دارد.

پاژرو تا به امروز با پیشرانه‌های مختلفی در بازارهای جهانی و بازار ایران عرضه شده است. اما پیشرانه رایج نصب شده روی محصولات پاجرو یک پیشرانه 6 سیلندر با حجم 3828 سی سی است که می‌تواند 247 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه را تولید کند و مقدار گشتاور تولیدی آن نیز 329 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه است. نیروی این پیشرانه به واسطه یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود. البته امکان انتقال نیرو به هر چهار چرخ خودرو نیز وجود دارد. همچنین برخی نسخه‌های پاژرو با گیربکس دستی روانه بازار می‌شوند. شتاب 0 تا 100 پاجرو 10.8 ثانیه اعلام شده است که برای یک خودروی آفرود 2175 کیلوگرمی شتاب مناسبی است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 13.7 در هر صد کیلومتر است.