معرفی خودرو پورشه 911

آلمان‏ها عموما خودروهایشان را مردانه با چهره‏ای جدی طراحی کرده و روی خطوط نرم و سیال کار می‏ کنند. طراحی پورشه 911 نیز به نوعی ساده، اسپرت و با همان خطوط منحنی آلمانی است که هر طراح آسیایی را به تحسین وا دارد.

PORSCHE 911 مهم ترین خودروی اسپرت جهان، بیش از 5 دهه است که با ظاهر و آرایش فنی تقریبا یکسان، عاشقان بسیاری در سرتاسر جهان دارد.

پورشه 911 (تلفظ اصلی کد به‌صورت نُه-یازده؛ ۱۱-۹) یک خودروی اسپرت دو در با ظرفیت کابین ۲+۲ است که از سیستم انتقال قدرت محور عقب استفاده می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد 911 که در مدل‌های مختلف با طرح بدنه‌ی کوپه، کروک، تارگا و اسپیدستر تولید می‌شود، نصب پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت در پشت محور عقب است. اولین مدل از PORSCHE 911 سال ۱۹۶۳ عرضه شد و تمام نسل‌های دیگر این خودرو تا امروز، همیشه با طرح موتورعقب تولید می‌شوند.

درحقیقت طراحی و نمای کلی بدنه به‌ همراه نصب پیشرانه در محور عقب، امضای قدیمی PORSCHE برای این مدل محسوب می‌شود. تا سال ۱۹۹۸، پیشرانه‌ی پورشه 911 هوا خنک بود اما از نسل 996 تا امروز، رادیاتور هم به مجموعه‌ی قوای محرکه اضافه شده است. PORSCHE 911 به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای دنیای موتور اسپرت، در انواع مسابقات پیست، رالی و… مقام اول را برای تیم‌ها و راننده‌های مشهور کسب کرده.