مقایسه تیپ های تویوتا کمری GL , GLX و SE

به جز وجود یا عدم وجود سانروف،تفاوت ظاهری محسوسی بین تیپ پایه (GL) و نمونه متوسط (تویوتا کمری GLX) وجود ندارد، اما در عوض نمونه SE با چاشنی اسپرت و برخی قطعات اضافی شامل زیر سپری جلو و عقب، اسپویلر ظریف نصب شده بر روی درب صندوق عقب و جلوپنجره متفاوت با زمینه مشکی رنگ در واقع کامل ترین و زیباترین نمونه کمری محسوب می شود که از رینگ های اسپرت 17 اینچی نیز بهره می گیرد.

سری SE در زمان تولید نسل ششم، گران ترین مدل شرکتی کمری در کشورمان محسوب می شد، اما در سال های بعدی بسیاری از نمونه های پایه GL و GLX نیز به لطف انجام تغییرات کارگاهی و نصب کیت های بدنه فابریک و غیر فابریک از نظر طراحی ظاهری به نمونه های گران قیمت SE تبدیل شدند و بنابراین این روزها دیدن مدل GL با قطعات تکمیلی SE در بازار اصلا اتفاق عجیبی نیست.

طراحی و تجهیزات

صدای موتور این نسل از تویوتا کمری به قدری پایین است که شما برای اطمینان از روشن بودن آن مجبورید دور موتور را نگاه نمایید. فضای داخلی کابین بر اساس همان فلسفه طراحی بیرونی خودرو شکل گرفته و در مجموع آرایش ساده و کار آمدی دارد که شاید در نگاه اول چندان زیبا و چشم نواز نباشد، اما بسیار با کیفیت و هوشمندانه شکل گرفته است.

صندلی ها در خودرو مورد آزمایش که در رده تجهیزاتی GLX قرار دارد، مانند بسیاری خودروهای ژاپنی دیگر روکشی پارچه ای دارند و اغلب اجزای داشبورد و تریم داخلی نیز از پلاستیک ضخیم و باکیفیت ساخته شده،از تجهیزات رفاهی و نکات لوکس کابین هم می توان به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک،سانروف برقی و معدود قطعات پلاستیکی با طرح چوب در بخش داخلی درب ها و اطراف لیور دنده اشاره کرد و امکاناتی چون تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده هم اغلب در مدل های فول دیده می شود.