معرفی خودروی MVM 110

MVM 110
در اواخر دهه‌ی 70 خودروی بسیار کوچکی پا به بازار ایران گذاشت که توانست بازار قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهد. خودرویی کم‌مصرف، کوچک و نسبتا باکیفیت که با طراحی تخم‌مرغی خود توانست خودش را در دل بسیاری جا کند. نام این خودرو دوو ماتیز است. بعد از توقف تولید ماتیز، چینی‌ها که توانایی و شهرت خاصی در کپی کردن محصولات مختلف از جاسوییچی گرفته تا خودرو را دارند از فرصت استفاده کرده و نمونه‌ی چینی ماتیز را تولید کردند.

مشخصات خودروی MVM 110

شرکت مدیران خودرو نیز با مشاهده خلا بازار در رده‌ی قیمتی پایین، از این فرصت استفاده کرده و ام وی ام 110 را وارد بازار ایران کرد. این خودرو در ابتدا چری QQ نام داشت و در دو نمونه‌ی 3سیلندر و 4سیلندر به بازار عرضه شد. با ورود MVM 110 به بازار ایران، تنها رقیبی که در کنار این خودرو خودنمایی می‌کرد، پراید خودمان بود. اما ام وی ام 110 به سرعت نشان داد که حتی رقیب پراید هم نیست. نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بسیار بد ام وی ام 110 باعث عقب ماندن آن از رقیبش پراید شد.

نسخه 3 سیلندر این خودرو با قدرت 52 اسب بخار و جعبه دنده دستی و مدل 4 سیلندر با قدرت 68 اسب بخار و با دو جعبه دنده‌ی دستی و اتوماتیک تولید شده است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به شیشه‌ بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی و سیستم پخش MP3 با پورت USB و … اشاره کرد.

بررسی خودروی MVM 110

درست است که ابعاد جمع و جور و مصرف سوخت مناسب از مزایای ام وی ام 110 است اما معایب آن بیشتر از محاسن آن بوده که می‌توان به طراحی کپی شده، نامناسب برای جاده، کابین کوچک و صفحه کلاچ و موتور ضعیف و قدرت کم آن اشاره کرد.

همچنین قابل ذکر است که تفاوت نسخه‌های مختلف این خودرو تنها در پبشرانه آن‌ها بوده و تفاوتی در گیربکس، ابعاد و امکانات آن وجود ندارد.

نکات مثبت ام وی ام 110

پارک کردن راحت – مصرف سوخت مناسب

نکات منفی ام وی ام 110

طراحی کپی شده و تکراری – غیر ایمن در رانندگی بیرون شهری – صفحه کلاچ ضعیف – کابین کوچک- پیشرانه ضعیف و کم بازده – امکانات بسیار پایین – بسیار کند.